انتقال مفاهیم فتح خرمشهر به جوانان سبب حفظ دستاوردهای نظام می‌شود

عضو شورای روحانیت شهرستان روانسر با اشاره به اینکه خرمشهر نماد مقاومت، ایثار و پیروزی است، گفت: انتقال مفاهیم ارزشمند فتح خرمشهر به جوانان مایه حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی ایران می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 24 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم ،ماموستا یحیی شهبازی، با اشاره به سی و پنجمین سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: انتقال مفاهیم ارزشمند فتح خرمشهر به جوانان مایه حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی ایران می‌شود و خرمشهر اکنون نماد مقاومت، ایثار و پیروزی است.

عضو شورای روحانیت شهرستان روانسر تبیین شاخص‌های شهدا و سیره زندگی آنان برای نسل جوان و نوجوان یک امر ضروری دانست و گفت:  چراکه این افراد آینده‌سازان این مملکت هستند و باید برای تربیت نیروهای تراز انقلابی روحیه شهادت‌طلبی آنان را تقویت کنیم.

شهبازی پیروزی‌های چشمگیر انقلاب و همگرایی همه نیروها در آزادسازی فتح خرمشهر را در تبعیت از ولایت فقیه دانست و افزود: سوم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده و علت این نامگذاری حماسه عظیمی است که به همت همه رزمندگان اسلام و نیروهای مردمی دخیل در دفاع مقدس رقم زده شد.

وی با اشاره به الگوبودن نیروهای انقلابی و مسلمان ایران برای همه کشورهای منطقه و آزادیخواهان دنیا عنوان کرد: تعداد 6 هزار نفر از زنان و مردان مسلمان ایرانی در مدت محاصره خرمشهر و جریان آزادسازی آن به شهادت رسیدند و در انتها عملیات «بیت‌المقدس» منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

عضو شورای روحانیت شهرستان روانسر با بیان اینکه به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بیان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین و استراتژیک‌ترین عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس است که طی چهار مرحله مختلف در نهایت منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد و یک ماه به طول انجامید گفت: در این عملیات 16 هزار نیروی عراقی به هلاکت و 19 هزار نیروی عراقی نیز به اسارت درآمدند.

شهبازی با بیان اینکه  اگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس و به خصوص فتح عظیم خرمشهر در اذهان جوانان به فراموشی سپرده شود دشمنان نظام سلطه به فکر تسلط بر فرهنگ جوامع 

اسلامی خواهند افتاد بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال شکستن وحدت در بین مسلمانان شیعه و سنی و به دنبال تسلط همه جانبه بر مسلمانان هستند و تنها آگاهی و روشنگری جوانان می‌تواند این نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار